Hatsikidee!

De Kinderpostzegels van 2018 zijn binnen. Altijd leuk! Ik ben een beetje verbaasd dat het de Fabeltjeskrant als onderwerp heeft. Die bestaat toch allang niet meer? Dus wel. Hoe dan?

De Fabeltjeskrant. Ik keek er als 5-jarige altijd naar. Rond die tijd kwamen mijn ouders erachter dat ik mijn tong niet zo ver kon uitsteken als dat mijn buurmeisje die van haar wel kon uitsteken. Ik leek een heel beleefd kind, maar was het niet. Na een operatie waarbij mijn tong letterlijk van de tongriem is gesneden, kwam ik een beetje stilletjes weer thuis. Bij het zien van mijn favoriete TV programma, riep ik blij: ‘Fabeltjeskrant!’. Mijn ouders haalden opgelucht adem.

50 jaar

De Fabeltjeskrant. Meneer de uil, mevrouw mier en Bor de wolf. Het was blijkbaar de meest populaire Nederlandse jeugdserie ooit. Ik dacht dat het een stille dood was gestorven. Op de site van de Kinderpostzegels is het volgende berichtje te lezen:

Deze iconische televisieserie bestaat dit jaar 50 jaar en maakt dit najaar zijn comeback op het witte doek, met een digitaal geanimeerde bioscoopfilm en televisieserie.

Dankzij de comeback (die inmiddels gepland staat voor 2019), bestaat de kinderserie nog steeds. Ik ben benieuwd of de kinderen van nu de serie leuk zullen vinden. Ik ben een beetje bang dat hun ouders uit jeugdsentiment er met hun kroost naar zullen gaan kijken en het stiekem niets aan zullen vinden. De tijd zal het leren lieve kijkbuis-vriendjes.

Logo

Nog even iets anders. De postzegels kwamen in een envelop met het logo van de Kinderpostzegels erop. Ik vind het logo net een soort van struikrover.

Logo kinderpostzegels

Op de achterkant van de envelop staan nog wat mooiere variaties ervan. Die zijn veel leuker, vanwege de (uitgewerkte) oogjes. Daardoor wordt het kroontje of postzegelrandje wat minder een masker maar meer een gezichtje. Klein detail met een groots effect.

Variaties kinderpostzegels

Hatsikidee!

Links

Er is een Fabeltjeskranttentoonstelling!

Voorbeeld nieuwe Fabeltjeskrant op YouTube